Z Ku┼ča─č─▒ Ara┼čt─▒rmas─▒: En Fazla YouTubeÔÇÖda Zaman Ge├žiriyorlar

T├╝rkiyeÔÇÖnin tek dijital kad─▒n zirvesi olan Dijital TopuklarÔÇÖ─▒n bu y─▒l panel konular─▒na ta┼č─▒d─▒─č─▒ ÔÇťZ ku┼ča─č─▒na Hitap Etmenin ─░ncelikleriÔÇŁ oturumu, Teknosa deste─či ile ger├žekle┼čti. Z ku┼ča─č─▒n─▒ mercek alt─▒na alan 1 milyon 600 bin datay─▒ ÔÇśsosyal dinlemeÔÇÖ tekni─či ile ara┼čt─▒ran Teknosa, ├Âzellikle ebeveynlere ─▒┼č─▒k tutacak ara┼čt─▒rma sonu├žlar─▒n─▒ zirve kat─▒l─▒mc─▒lar─▒yla payla┼čt─▒.

Z Ku┼ča─č─▒n─▒n y├╝zde 97ÔÇÖsi YouTubeÔÇÖda

Yap─▒lan ara┼čt─▒rmaya g├Âre, dijital d├╝nyan─▒n i├žine do─čup orada yeti┼čen Z ku┼ča─č─▒, y├╝zde 97 oran─▒ ile en ├žok YouTubeÔÇÖda varl─▒k g├Âsteriyor. Kendi ya┼č─▒tlar─▒n─▒n g├╝nl├╝k hayat─▒n─▒ yak─▒ndan takip eden bu nesil, g├╝n├╝n trendlerine uygun olarak e─členceli videolar ├╝reten kanallara abone oluyor, sevdikleri oyunlar─▒n videolar─▒n─▒ izliyor.
Dijital d├╝nyada ├žocuklar─▒n konu┼čtu─ču konular─▒n ba┼č─▒nda y├╝zde 38 oran─▒ ile oyun ba┼čl─▒─č─▒ gelirken, bu oran ├žocu─čun oyun karakterleri ve oynad─▒─č─▒ oyunlardan ne kadar etkilendi─činin de g├Âstergesi oluyor. Z ku┼ča─č─▒n─▒n di─čer ilgi alanlar─▒ ise y├╝zde 34 ile trendleri ve g├╝ndemi takip ettikleri VlogÔÇÖlar, y├╝zde 19 ile ya┼č─▒tlar─▒n─▒n g├╝ndelik aktiviteleri, y├╝zde 6 ile oyuncaklar ve y├╝zde 3 ile ├žocuk kanallar─▒ olarak s─▒ralan─▒yor.

Z ku┼ča─č─▒ ileti┼čimde mizah─▒ ├Âne ├ž─▒kar─▒yor

Teknosa ara┼čt─▒rmas─▒nda, Z ku┼ča─č─▒n─▒n ileti┼čim ve konu┼čma dilinde ├Âne ├ž─▒kan ├Âzellikleri de ortaya ├ž─▒k─▒yor. Fenomenlerin y├╝zde 35ÔÇÖi spontane ve mizahi bir ileti┼čim tonu tercih ederken, s─▒ras─▒yla y├╝zde 28ÔÇÖi heyecanlar─▒n─▒ belli eden, y├╝zde 25ÔÇÖi ikili konu┼čma ┼čeklinde, y├╝zde 6ÔÇÖs─▒ bilgilendirici ve y├╝zde 6ÔÇÖs─▒ ise arkada┼člar─▒yla konu┼čur gibi samimi bir dil kullan─▒yor. ├çocuklar─▒n ileti┼čim i├žeriklerini kimin y├Ânlendirdi─či konusunda ise bir e┼čitlik s├Âz konusu. ├çocuklar, kendi i├žeriklerini ├╝retmekte istekli oldu─ču kadar, aileler de ayn─▒ oranda onlara destek oluyor. ├çocuklar─▒n y├╝zde 37ÔÇÖsi i├žerik konular─▒n─▒ kendi ├╝retirken, y├╝zde 37ÔÇÖsi ailesinden destek al─▒yor. Geriye kalan y├╝zde 26ÔÇÖs─▒ ise bu i┼či profesyonel olarak yapan ki┼čiler taraf─▒ndan y├Ânlendiriliyor.

Dijital d├╝nya geli┼čimi olumlu etkiliyor

Ara┼čt─▒rman─▒n en dikkat ├žekici sonu├žlar─▒ndan birisi ise dijital d├╝nyan─▒n ├žocuklar─▒n sosyal hayat─▒na etkisi. Dijitalle┼čme, davran─▒┼č bi├žimlerini de─či┼čtiriyor. Y├╝z y├╝ze ileti┼čimi k─▒s─▒tl─▒ hale getiren dijital d├╝nya, y├╝zde 30 oran─▒nda ├žocuklar─▒n sosyallik durumunu olumsuz etkilerken, ├žocuklar─▒n geli┼čimi ve e─čitimine olumlu katk─▒s─▒ ise y├╝zde 37 olarak belirleniyor. Dijital d├╝nya, okul hayat─▒na y├╝zde 22 etki ederken, aile i├ži ileti┼čim ve k├╝lt├╝rel de─či┼čimlere etkisi y├╝zde 11 olarak g├Âr├╝l├╝yor.

Yeti┼čkinler tehlikelere kar┼č─▒ tepki veriyor

Yeti┼čkinler, dijital d├╝nyada aktif olan Z ku┼ča─č─▒na dair endi┼če ve kayg─▒lar─▒n─▒ da s─▒kl─▒kla payla┼č─▒yor. Dijital ortamda ÔÇť├žocuklar─▒n kullan─▒lmas─▒ÔÇŁ olarak tabir edilen yabanc─▒lar ile kontrol d─▒┼č─▒ ileti┼čim, y├╝zde 77 oran─▒yla en fazla payla┼č─▒m alan konu olarak g├Âze ├žarp─▒yor. Siber zorbal─▒k olarak adland─▒r─▒lan, dijital ortamda psikolojik etkileme durumu ise ebeveynler aras─▒nda y├╝zde 13 ile yine en ├žok konu┼čulan konular aras─▒nda. Ba─č─▒ml─▒l─▒k tehlikesi ise genel kan─▒n─▒n aksine y├╝zde 10 oranla son s─▒ralarda yer al─▒yor.

 

Kaynak: Dijitalmaden

About Business Intelligence

Starcom Mediavest Group Business Intelligence, data analizi ve t├╝ketici i├žg├Âr├╝s├╝ alanlar─▒nda hizmet veren SMG birimidir. Reklam yat─▒r─▒m─▒yla elde edilen de─čerin ├Âl├ž├╝lmesi ve maksimize edilmesini ama├žlar.