Mobil Uygulama Kullan覺m覺nda B羹y羹me H覺z覺 D羹羹yor

Flurry taraf覺ndan yay覺nlanan 2016 mobil datalar覺na g繹re, mobil uygulamalar覺n son 10 y覺ld覺r kullan覺m oranlar覺nda art覺 g繹zlemlenirken 繹zellikle ge癟tiimiz 2016 y覺l覺 itibariyle bu kullan覺m oran覺n覺n b羹y羹mesinde bir d羹羹 olduug繹r羹l羹yor.

Raporda 2,1 milyon mobil cihaz 羹zerinden 940 bin kullan覺c覺 ile 3,2 trilyon oturum inceleniyor. (Oturum; bir kullan覺c覺n覺n mobil uygulamay覺 a癟mas覺 ve orada ge癟irdii toplam s羹reyi kapsamaktad覺r) 2015 ile kar覺lat覺r覺ld覺覺nda mobil uygulama kullan覺m覺 %11 b羹y羹rken, uygulamada zaman ge癟irme oran覺 %69 artt覺覺 g繹r羹l羹yor.Daha 繹nceki y覺llarda t羹m uygulama kategorilerinin birbirlerine bal覺 ekilde b羹y羹d羹kleri g繹zlemleniyor.

mobil1

2016da en 癟ok zaman ge癟irilen uygulamalara bak覺ld覺覺nda; b羹y羹me ampiyonunun mesajlama uygulamalar覺 olduu ortaya 癟覺k覺yor. %44 oran覺nda b羹y羹yen mesajlama uygulamalar覺nda ge癟irilen zaman ise %394artm覺 durumda.

Rapora g繹re i-finans uygulamalar覺 ve spor uygulamalar覺nda daha fazla b羹y羹me bekleniyor. Bu durum, kullan覺c覺lar覺n sabah haberlerini veya canl覺 futbol ma癟lar覺n覺 izlemeleri gibi aktivitelerini geleneksel medya ara癟lar覺 yerine art覺k mobil uygulamalar 羹zerinden ger癟ekletiriyor olmalar覺na dayand覺r覺l覺yor.

Oyun uygulamalar覺nda ge癟irilen zamanda ise ge癟en y覺la oranla %4 d羹羹 g繹r羹l羹yor olsa da oyun halen ba覺 癟eken sekt繹rlerden biri olarak yer al覺yor.Al覺veri uygulamalar覺nda ge癟irilen zaman ise %31 oran覺nda artt覺覺 belirtiliyor.,

mobil2

Tabletler ise d羹nya 癟ap覺nda 繹nemli bir fakt繹r haline gelmi ve pazar pay覺n覺n %41′ ini alm覺 durumda. Kullan覺c覺lar halen b羹y羹k ekranl覺 cihazlar覺 kullanmay覺 tercih ediyor. K羹癟羹k ekranl覺 ak覺ll覺 telefon pazarlar覺n覺n ise tabletlere oranla daha az b羹y羹d羹羹 arat覺rma verileri aras覺nda yer al覺yor.mobil3

Kaynak: Flurry

About Business Intelligence

Starcom Mediavest Group Business Intelligence, data analizi ve t羹ketici i癟g繹r羹s羹 alanlar覺nda hizmet veren SMG birimidir. Reklam yat覺r覺m覺yla elde edilen deerin 繹l癟羹lmesi ve maksimize edilmesini ama癟lar.